Bevar varmtvannsbassenget på Ammerudhjemmet

Til: Byrådet i Oslo

Mange kjenner noen som har vondt i et ledd eller flere, enten pga en ulykke eller sykdom. Varmtvannsbasseng holder mellom 32 - 36 grader, omtrent det overflaten på huden vår er. Få vet hvilken vanvittig følelse det er å kjenne det varme vannet omslutte kroppen, kjenne at smertene blir mindre og ikke minst, kjenne at oppdriften i vannet gjør en så lett at å hoppe, jogge og bevege seg bare er deilig. Dette er bassengtrening.

På Ammerudhjemmet, et sykehjem som skal legges ned, er det et varmtvannsbasseng. Her har det vært grupper med mennesker som trener ledet av fysioterapeuter, babysvømming, trening for multifunksjonshemmede, innvandrerkvinner som lærer å svømme og organisasjoner som leier seg inn og stiller med frivillige trenere som har gruppetrening.

Stedet er også en kjent kulturinstitusjon med kafé, underholdning og utleie av lokaler.

Vi representerer Groruddalen revmatikerforening, en forening som startet i 1994. Vi har hatt bassengtrening fra starten av. Vi har 4 grupper med til sammen 72 deltagere og 4-6 trenere som ukentlig får trent sammen.
VI PROTESTERER MOT AT BASSENGET LEGGES NED! Samtidig ønsker vi å belyse at varmtvannsbasseng er et stort behov i Oslo. Vi trenger langt flere kommunale bad med terapi /varmtvanns basseng.
Vi ber om at dere skriver under på dette oppropet og blir med på en demonstrasjon onsdag 11. AUGUST 2021 KLOKKA 18.00!!