Vi vil kunne "konte"!

Til: Alle studenter som er underlagt IKOS ved UiO

Fagutvalgene ved Kina-studier, Religionsvitenskap, Midtøsten-studier og Japan-studier ved UiO stiller oss sammen om denne underskriftskampanjen om å implementere kontinuasjonseksamen ved våre studieretninger, eller å "konte" som vi sier. Å "konte" betyr å kunne få ta eksamen om igjen om man skulle stryke.

Dette er en spesiell viktig sak for oss, ettersom mange av våre fag er lagt opp slik at man må vente et helt semester på en en mulighet til å fortsette studieprogresjonen; altså et år for å fortsette videre på studiene.

Etter korona har studentene vært i krise-modus, og mange har ikke hatt mulighet til lik progresjon i fagene, gitt hjemme undervisning, og andre forhold knyttet til dette og korona-pandemien. Ved å kunne "konte", vil studentene kunne få en mulighet til å følge gitt studieløp, og fullføre deretter, som vil være både gunstig i forhold til frafall, trivsel og økonomi, da mange studenter lever av bistand fra lånekassen.

Vi håper denne kampanjen vil kunne føre til at vi vil få muligheten til å "konte", på lik linje som andre studieretninger ved Universitetet i Oslo; og som vi mener bare er en rettferdig utvikling å implementere i våre studier.

Signeres av: studenter