Beta

Ja til til Star Gate - Nei til Fritidsklubb

Til: Oslo kommune

Siden 26.9 2018 har Star Gate vært stengt. I denne perioden har beboerforeningen og andre aktører jobbet i herdig for å påvirke politikere , politiet med flere slik at Star Gate ikke skal få ny skjenkebevilling. Det har kommet flere negative uttalelser som ikke har "rot i virkeligheten". Uttalelsene kom etter bydelsdirektøren innstilte på skjenkebevilling i februar på grunnlag av at det ikke forelå tidligere klager og fordi lokalet ikke er til sjenanse for naboer. Siden da har saken stått i stampe.
Vi som støtter saken ønsker et levende sentrum med tilbud både for godt voksne, ungdom og barn. Ungdommen har Riverside, unge voksne har skate parken i tillegg til en rekke andre tilbud i bydelen. Vi ønsker ikke et forlatt og øde sentrum på kveldstid. JA TIL STARGATE ? JA TIL FELLESSKAP.

1 uke siden

Fritidsklubb for barn/ungdom bør ikke plasseres midt i et strøk med flere barer ved siden av og som sagt ikke i Star Gate sine lokaler. Derfor overskriften JA TIL STAR GATE- NEI TIL FRITIDSKLUBB. Vi ønsker at barna våre skal få et mye bedre tilbud lokalisert på annet sted i bydelen/Grønland.

1 uke siden

I forhold til noen av kommentarene om dopsalg og vold så er det absolutt ikke vår erfaring med Star Gate. Vi sier ikke at det ikke har skjedd ,men slike hendelser skjer også ved andre utesteder. Star Gate sine eiere og Proff Security har samarbeidet med politiet nettopp for å forhindre alvorlig kriminalitet. Så straffes man altså hardt når man søker ny skjenkebevilling.

2 uker siden

Hei. Beklager skrivefeil i overskriften og nederst i teksten. Rettelse: Ja til Star Gate - Nei til fritidsklubb og nederst JA TIL STARGATE! JA TIL FELLESSKAP?

2 uker siden

NB! Vi har ikke i mot fritidsklubber, men vi mener det ikke skal etableres i et lokale midt i sentrum. Dessuten er lokalet fullt innredet som bar, eies av sporveien og leietakere er nåværende eier som venter på at ssken skal løses.