Beta

General Birchs Gate, behold parkeringsplassene!

Til: Bymiljøetaten

Nå vil Bymiljøetaten fjerne alle parkeringsplassene i General Birchs Gate for å lage sykkelvei gjennom gaten. Det er omlag 50+ parkeringsplasser som fjernes til fordel for sykkelvei.
General Birchs Gate er en liten strøksgate som ikke har all verdens trafikk, hverken av biler eller sykler.
Bymiljøetaten mener at det er så mange som sykler på fortau i området, men det har jeg sett lite til.
De vil videre oppgradere krysset mot Geitmyrsveien og det har nok noe for seg. Fartsdempende tiltak er det allerede i gata så hvor tenker de å sette opp disse.
Bymiljøetaten snakker også om å oppgradere veibelysningen i gaten, men dette kan de vel gjøre uansett, uten å bygge om hele gaten.
De 4 elbil plassene blir vel satt inn i enten Ole Jacob Brochs Gate eller Von Der Lippes Gate og de 2 handikapplassene blir vel natulig lagt til Armauer Hansens Gate.
Det er for tiden mangel på parkeringsplasser i områdeet, jeg har personlig sett folk som leter etter parkering klokken 03.00 om natten.

Jeg er helt enig i at flere bør og kan bruke kollektivtrafikk, men andre har et behov for bil. Det er mange grunner til at folk trenger bil. Noen trenger bil i jobben sin, andre for å transportere unger til aktiviteter og andre har andre grunner. Folk i by har ikke bil bare fordi de kan, men fordi de må. Kollektivtrafikken er blitt bedre og alternativene mange. En del sykler også, men knapt så mange at det bærer seg mot lokale parkeringsplasser i lokale strøksgater.

Jeg oppfordrer derfor Bymiljøetaten om å stikke finger'n i jorda og se på virkeligheten. Trenger vi virkelig sykkelvei i en lite trafikkert gate som General Birchs Gate? Jeg mener klart nei. Jeg forstår at andre er uenige med meg, men det er demokrati.

Denne gangen er det General Birchs Gate, men vi ser vel alle hvor det fører videre? Nemlig til Sofies Gate, og der vil vel nesten 100 parkeringsplasser forsvinne.

Det er trangt i sideatene lokalt her på Adamstua og mye verre vil det bli. Bli derfor med på denne underskriftskampanjen for å stoppe denne ødeleggelsen av vårt lokale miljø.

takk for at dere leser og kanskje støtter oss i denne kampanjen, neste gang er det kanskje dere det går ut over. Støtt oss og vi støtter dere.