Beta

Kollektivtrafikken

Til: Samferdselavd.ved Håkon Rasmussen i Hordaland Fylkeskommune

Saken handler om all mediadekkingen av Skyss og hvordan denne kritikken blir håndtert eller ikke håndtert i ettertid.

Den siste uka har det blant annet handlet om kontrollører som utfører en jobb uten å følge instruksen,gitt ut bøter før passasjerene i det heletatt har fått sjangse til å kjøpe billett,det være seg at dem har blitt bøtelagt ett minutt etter avgang,biletteluka var ikke åpnet da og andre som tilsynelatende satt for langt unna billettluka og ifølge kontrolløren,ikke kunne se om luka var åpen eller ikke. Andre har gjerne vært dårlige til beins og ikke hatt sjangs til å nå billettluka før boten var utskriven.

Dette er en del av mange saker som har vart over mange år,i den siste tiden har det toppet seg.
Det har vært tilstander hvor Skyss har gitt ut feilinformasjon,dette har fåregått over mange år og det ser ikke ut til at det blir bedre.

Etter å ha gitt tilbakemeldinger til Skyss om disse sakene,har ingenting skjedd,derimot har det fortsatt i samme duren.

Når skal vi i Distriktene blitt tatt på alvor?
Hvorfor ordner ikke Skyss opp i kritikken?

Vi skriver denne underskriftskampanjen fordi vi ønsker en endring,en endring på en praksis hvor vi blir møtt med arroganse og hvor ingenting blir gjort når vi roper om endringer eller på andre områder ikke blir hørt.

Vi ønsker at Samferdselsavdelingen går til det skritt og får ordnet opp i rotet.

Mange er frustrert og bedre vil det ikke bli,om dere ikke hører på de reisende.

Vi har lenge ytret ønske om korrenspondanse mellom ferger og busser og snøggbåter og busser, og mellom snøggbåt og Flyavgang og ankomst,men heller ikke her skjer det noen ting.

Bedre dialog kunne ha hjulpet noe,men,sånn som situasjonen er nå,er det dessverre ikke nok.

Vi er avhengige av at disse forholdene fungerer da vi er prisgitt det lille tilbudet vi har.

Ser nå at Skyss legger opp til mindre avganger angående ferger,dette kan vi ikke godta,da vi har mange øyer å forholde oss til,samt en lang kommune og vi er avhengige av at alt fungerer for at det skal ha noen effekt for kollektivtransporten i Distriktene.

Dette er en sak som gjelder dette distriktet i Hordaland ; Leirvik,Ølen,Skånevik,Utbjoa,Sydnes,Fjelbergøy,Borgundøy,Sunde,Ranavik,Rubbestaneset,Bekkjarvik,Litlekarlsøy,Møkster,Hufthamar,Flesland og Bergen.
Underskriftskampanjen varer frem til 30.November 2018

1 uke siden

Vi er kommet opp i 140 underskrifter nå,vi mangler bare 360 før vi kan ta saken videre. Oppfordrer derfor alle om å dele denne kampanjen så flere får mulighet til å være med. Når vi har fått nok underskrifter,kan vi få til endringer...

2 uker siden

Det er 5 dager siden kampanjen startet og nå er det kommet inn 100 underskrifter. Veldig bra,oppfordrer alle som nå skriver under,om å dele,dele,dele så flere får med seg denne kapen. Ønsker alle en nydelig dag.

3 uker siden

Det er bare 13 timer siden denne underskriftskampanjen startet og nå er det kommet 37 underskrifter,så bra jobba. Dette viser bare hvor mye frustrasjon det er ute i Distriktene. Oppfordrer alle til å dele denne kampanjen på deres fb profil,jo flere som deler,jo flere underskrifter og vi vi får mer tyngde når vi tar saken videre. Tusen takk til alle dere som har skrevet under,husk hver og en stemme teller.