Beta

Nei til vakumpakka mat til eldere og syke i Sørum kommune

Til: Sørum kommune

I desember ble det bestemt at kjøkkenet på Sørum sykehjem skulle legges ned. Det skulle nå kjøpes mat utenfra for å spare 3 millioner kroner årlig.
Plutselig er det blitt bestemt at maten skal komme med biler fra Bergen med vakumpakket mat. Ingen kan fortelle hvem som bestemte at maten skulle komme fra Bergen. Dette er en hastebeslutning som nå får store konsekvenser for de eldre og syke i kommunen vår. Maten som blir servert er ikke spiselig og det er fare for liv og helse. De får heller ikke saft til maten om de ønsker det. Ettermiddagskaffen er borte. Det samme er kakebiten og frukten. De får heller ikke dessert lenger. Servitter er det ikke råd til og det blir lagt fram tørkepapir. Det er ikke sånn vi skal behandle de gamel og syke og jeg ber om deres underskrift hvor vi går sammen og ber om at kjøkkenet i Sørum kommune blir åpnet igjen, slike at de som har jobbet og slitt hele livet får det de har fortjent. Og det er mye mer enn det de nå får. Tusen takk for støtten!

Signeres av: Sørum kommune

2 uker siden

Ordføreren ikke ser helheten i oppropet!

2 uker siden

Ser at ordføreren mener vår underskriftskampanje kun er basert på liv og helse. Hun kan visst ikke lese! Ser også hun deler en link fra dememsenheten sin side. Jeg har tidligere best dememsenheten fjerne innlegg angående invitasjon til høyre som skulle snakke om eldrepolitikk. Jeg mener den slags ikke har noe på denne siden å gjøre og at jeg ikke ønsket høyrepolitikk skal reklameres for der hvor det deles bilder av min far. Synd de ansatte på min fars avdeling kan avkrefte dette. Synd at ordfø

3 uker siden

Ser at desserten (dog ymse kvalitet) og servietter er tilbake . Det er jo bra.

3 uker siden

Det tikker sakte men sikkert inn. Lister er nå ordnet og vi er klare for penn og papir også. Noen fra Blaker/Rånåsfoss som har lyst å hjelpe. Jo flere jo bedre. Lørdag står mamma og Berit på Sørumsand. Glad i dere alle. Sammen er vi sterkere. Jeg har trua. Fortsett å dele.

3 uker siden

Tusen takk til alle som signerer og deler. Si fra om det er noen som ikke har internett. Jeg kommer med penn og papir. Skal til en dame på Frogner til uka. Hum får dette leverte til leiligheten sin og vil være med på et rungende NEI! Neste helg vil noen stå på Sørumsand. Si fra hvis noen har tid og engasjement på Frogner. Eller har lyst å gå en tur i sitt nabolag. Trenger deres hjelp. Fortsatt god søndag.