Tog trondheim - namsos

Til: Ordfører Morten Stene (AP)

Dette er noe jeg har tenkt på i flere år. Det finnes tog som kommer fra Trondheim mot Levanger, Steinkjer, og Namsskogan. Det går til og med tog der ifra og videre til Bodø! Men det er én ting jeg ikke har skjønt, og det er hvorfor det ikke går tog til Namsos også? Namsos er en av Norges største byer. Og som alle andre byene : de har tog til og fra sin by. Med dette mener jeg : Togene kan altså gå til steder som er mye mindre, men ikke til en stor by som Namsos? Lillesøsteren min bor der, og jeg har ikke kortet til bil før neste år. Pluss at busstabellene som de sier gir en god oversikt over når bussen drar, hvor den drar fra og hvor den i det heletatt stopper fungerer ikke! Det er ikke bare nå jeg har tenkt på dette, men også for flere år tilbake. Det går gamle togskinner gjennom Namsos som ikke lengre er i bruk på noe vis. Men det må da vel få ordnet nye skinner og sende togene innom Namsos også?! De gamle skinnene er jo også bevis på at det en gang har eksistert. Så jeg tenkte hvorfor ikke sette opp en underskriftskampanje for å se hva andre mener og hvor mange som også gjerne ville hatt denne muligheten? Kanskje vi får saken videre til "de øverste" slik at det faktisk går tog der igjen. Skriv under om du er enig! :)