Ønsker å knytte scooterløypen mellom Vadsø og Andersby

Til: Kommunestyret

Vi ønsker og få knyttet sammen scooterløypenettet på Varangerhalvøya, på slik måte at alle friluftsinteresserte er ivaretatt på best mulig måte. Et flertall kan ikke bare bli oversett, vi vil selv bestemme hvordan vi vil ha det rundt oss. Vi ønsker å blir hørt, og vi er lei av å bli overkjørt av de få som er mot scooterkjøring av prinsipp.
Varangerhalvøya Nasjonalpark mener vi sikrer retten til primitivt friluftsliv, den rommer vel 80% av naturen. Resterende 20% må ha enkel tilgjengelighet for alle, moderne friluftsliv må tolereres.
Vi støtter NINA-rapporten som sier at lokal forvaltning er den beste, den sier også at kontrollert scooterbruk kan ivareta naturens premisser og alle friluftsinteresserte på en best mulig måte.
Scooterløypen må være sammenhengende, og tilrettelagt for all friluftsliv, som hyttefamilier, fiskevann og jaktområder osv. Vi er lei av å bli klubbet ned med argumenter som hører hjemme i Nordmarka. Vi bor i Norges største fylke, samtidig er vi få i antall, dette hensynet må bli tatt på alvor. Primærbehov eller fonøyelseskjøring, scooterløyper er den beste og nest rettferdige måten å kontrollere regulere scootertrafikk på.