Utbedring av vei til Kjelvik

Til: de det måtte gjelde

Hytteeiere i Kjelvik i Nordkapp kommune, har to alternativer til å komme seg til hyttene der; med båt, eller gå over fjellet. Dette gjelder også turister og turgåere.

Veien opp skaret der begynner å bli svært dårlig. Mange steder har det rast ut store steinblokker. Noen steiner ligger i stien, andre steder har stien rast ut. Vi ser store sprekker i stien, og der vil det komme til å rase ut mer. Flere steder ligger det vann i stien, og der er det vått og glatt. For de som har gått opp eller ned skaret, vet at det er veldig bratt her.

Vi vet at det finnes sherpaer (fjellfolket) fra Nepal som tar denne typen arbeid, og det sies at de er veldig dyktige på dette. Det har bl.a. vært program på tv som viser hva slags arbeid de har gjort på vestlandet.

Nå mener vi at noe MÅ gjøres med stien til Kjelvik, før noen blir skadet. Det er en historisk vei som har blitt brukt i alle år, og nå er det en yndet tursti for mange.

Vi ønsker med denne underskriftskampanjen, å vise hvor mange som er interessert i og ønsker at veien skal utbedres.

Takk for underskriften din!