Fjern bomstasjonene i Trondheim kommune!

Til: Trondheim kommune

I og rundt Trondheim kommune er det nå 24 bomstasjoner. Om du som meg mener dette er for mange så skriv under!
Utenfor rushtid koster det 10 kr for biler under 3.5 tonn og 30 for de over, men i rushtiden blir dette beløpet doblet. Det er meningen at du skal betale i en bomstasjon iløpet av en time. Hva med de bomstasjonene som går fra midtbyen til Øysand? Fra orkanger inn til byen og tilbake var det fra før nesten 300,- i bompenger. Hvor mye er det nå? Ikke alle bomstasjonene er like dyre, men nok er nok! Jeg tenker på den slitne mammaen som jobber livet av seg for barna sine, men som må pendle med bil til og fra jobb fordi hun også skal hente sine to barn i barnehagen. Jeg tenker på den 18 år gamle jenta som nettopp har kjørt opp og har fått seg jobb i Trondheim, men bor utenfor bomringen. Jeg tenker på de gamle traverne som nekter å forholde seg til busstider som ikke likner grisen, men heller bruker trygda si på å kjøre bil til sykehuset. Jeg tenker på de nybakte foreldrene som må pendle til og fra viktige timer på sykehuset fordi barnet er sykt.
Det er greit at Trondheim kommune vil at flere skal ta buss inn til byen, men da må de promotere kollektivtrafikk og ikke skrenke den inn. Hvorfor ta bompenger på natten når det ikke går buss? Hvorfor la kommunen ta fra oss disse pengene som de fleste av oss strever/har strevd så hardt for å få? Om dere mener at vi skal fjerne de fleste om ikke alle bomstasjonene i og rundt trondheim så vær så snill, skriv under.