Nei til at Carl Johan legges ned!!!

Til: Trondheim kommune

Her er hjemmesiden til Carl Johan Stiftelse.
Et tilbud til rusmisbrukere som ikke har tak over hodet, og trenger hjelp. Nå vil kommunen stenge ned denne ene kilden de har for en varm natts søvn og evt litt mat i kroppen, slik at de må trekke ut på enten gata eller blokkoppganger eller hvor de enn skulle funnet seg en plass å oppholde seg. Dette tilbudet blir lagt ned 1.september. Det er helt bak mål at Trondheim Kommune ikke holder dette gående lenger. Det er feil å behandle rusmisbrukerne på denne måten, de er like verdige som oss andre mennesker som har et tak over hodet og mat på bordet, men de kommer seg ikke utav den faenskapen de har kommet inn i, og vil heller ikke komme seg utav det om de blir etterlatt ute på gata alene uten hjelp. Man kan ikke hjelpe alle utav det de har rotet seg inn i, men man kan hjelpe til slik at de slipper å slite enda mer enn de gjør fra før av, å det har Carl Johan gjort fram til nå. Jeg forstår ikke, og jeg tror flere enn meg kan spørre det samme, hva var tanken bak å stenge ned Carl Johan? Jeg tror selv at flere folk ville klaget og blitt misfornøyd om rusmisbrukere trakk ut på gata mer enn de er nødt til nå, og når kommunen da står bak dette er det ikke noen grunn å klage, det vi kan gjøre er å samle sammen stemmer og bli hørt slik at noen en plass vil gjøre Carl Johan åpen igjen. Dette handler jo selfølgeli ikke om de som er nødt til å se rusmisbrukere på gata, men OM de personene som må BO ute på gata i Norges kulde. De er folk som DEG. De er folk som trenger hjelpen din. Ikke alle vil takke ja til hjelp, og ikke alle vil innrømme at de trenger hjelp, men jeg tror at alle innerst inn forstår dette, og det vil da etter mitt og andres syn være umenneskelig å etterlate disse personene ute på gata når de da blir så utestengt fra sammfundet som de allerede er fra før av.

HOLD CARL JOHAN ÅPENT!!!!

Signeres av: Alle !