NEI til omorganisering av Fyllingsdalen videregående skole

Til: Politikerne

I skolebruksplanen for 2012-2025, er det foreslått å legge ned en rekke linjer ved Fyllingsdalen Videregående skole. Dette er flere av oss som elever sterkt imot. De vil legge ned helse- og sosialfag, helsearbeiderfaget, teknikk og industriell produksjon, studiespesialiserende, allmenn påbygg og bilservicefag. Det som da gjenstår er musikk,- dans- og dramalinjen, med vekt på drama. Etter reduseringen av linjer, skal media- og kommunikasjon legges til skolen, og musikklinjen ved VOSS vgs og musikk- og danselinjen ved Langehaugen vgs skal legges til. Dette skal bli den eneste musikk-, dans- og drama skolen i HELE Hordaland.

De fleste som går og har gått på skolen, har sett hvor godt miljø det gir å være flere ulike linjer samlet på en skole. Flere av oss sier oss enig i at skolen ikke blir det samme dersom dette skjer. Lærerne våre har et kjempe godt samarbeid, som vil ødelegges dersom de blir splittet. Dette syns andre med meg er trist.

Vis du ikke ønsker at den eneste videregående skolen i Fyllingsdalen skal bli omorganisert, ber jeg deg vennligst signere denne kampanjen.