Få tiggerne bort fra Stavanger sentrum!

Til: Poltitikere

Nok er nok. Nå må vi som innbyggere i Stavanger (og Sandnes) ta grep om dette utviklende problemet i sentrumskjernene våre. Tiggerne blir stadig mer pågående og tar ikke et høflig nei for et nei. Det er ikke snakk om rasisme, det er snakk om oppførsel og væremåte. Og det er ikke snakk om å ikke gi til dem som trenger det, folk i Stavanger og Sandnes er flinke til å donere midler til Røde Kors, Asfalt, Frelsesarmeen, hva det måtte være. Og når de står på gaten, så står de kanskje å venter på at folk skal komme bort av egen vilje å gi, eller du hører kanskje "Hei, vil du kjøpe Asfalt?", om du svarer nei, så får du et "ok" tilbake.

Jeg mener det er viktig å ta vare på egne innbyggere som er i nød først og fremst, så må politikerne ta stilling til hva som må gjøres med dette økende problemet i byene vår. Hvordan tror dere turistene opplever byen vår med disse pågående tiggerne? I Bergen må forøvrig tiggerne registrere seg hos politiet før de kan tigge.

Nok er nok, og vi som innbyggere har lov å si at vi syntes dette er stort problem for oss, mange opplever byen som ubehagelig, og det skal den ikke være.

Signeres av: Innbyggere i Stavanger og Sandnes