Ny ishall i Tønsberg

Til: Tønsberg Vikings/TOIK

Tønsberg by har en aldrene ishall til et ung og fremadstormende hockeymiljø. Tønsberg Vikings har tatt det store steget og skrevet historie som første 1.divisjonsklubb som har vunnet kvalifiseringen og det er første gang Tønsberg har tatt steget opp i eliteserien. Ishockey er den sporten som har hatt størst økning i tilskuere og prestasjoner i Tønsberg. Vikings har nå fått dispensasjon til å spille i Get med den hallen de har og trenger sårt en ny en. Hallen blir fylt til randen opp til flere ganger i sesongen, og nå venter større lag og flere bortetilskuere i Get.
Ishockey i Norge er ekstremt lite i forhold til f.eks. vår nabo Sverige. Vi trenger flere ishaller og gode ishaller, sånn at fasilitetene er gode for unge og lovende spillere, for å øke interessen og bredden for hockeysporten.
I Tønsberg har vi nå fått Wang toppidrett, som også skal bruke fasilitetene i ishallen. Kan vi trekke studenter til Tønsberg for å trene i den hallen vi har nå, når f.eks. NTG i Lillehammer nå får et mye bedre anlegg og enda flere utbyggingsplaner er iverksatt.
Hjelp Tønsbergs næringsliv, kommune og fylkeskommune å forstå at vi trenger dette og har lyst på dette!