Sikring av fjellsider (Langs E6) fra Leivset Til Finneid Samt. Få gang og sykkelsti fra oppgitt strekning.

Til: statens vegvesen

Sikring av fjellside:
Det er to fjellsider som burde vært ryddet for rasfarlig stein. Mange av de største steinene er nok på rundt 3-5tonn. Dette burde gjøres noe med før det skulle skje en ulykke.
Det er farlig for bilførere og gangere.

Gang og sykkelsti:
Det er mange som benytter seg av en "gåtur" til Fauske fra Leivset, men det er farlig å ferdes på E6. Veien er smal og det er dårlig med veikant. Greit at fartsgrensen er 70km/t, men det er nok et fåtall som faktisk holder den farten. Mye svinger og korte strekker fører til dårlig sikt for bilister. Derfor må man være ekstra forsiktig langs veien, spesielt med folk som vil gå tur me hund/barnevogn/turvenn osv. Slik skal det ikke være langs E6 i et av verdens rikeste land i 2011. Har vi fått til en Gang og Sykkelsti langs E6 ( Leivset- Leivset Camping) på omlag 2km, ville den vært flittig brukt blant innbyggerne her på Leivset og garangtert omegn.
Håper vi får med så mange så mulig på denne kampanjen. Det er en god sak både for deg som ferdes på veien og langs veien. Støtt opp å kanskje saken blir tatt opp.