Stopp bygging av boliger til rusmisbrukere på Ørmelen!

Til: Verdal kommunestyre

Rådmannen i Verdal går inn for at det bygges to småhus i Skogvegen 30 på Ørmelen, som kan gi bostedsløse rusmisbrukere et bedre livsgrunnlag. Skogvegen 30 ligger i et boligområde fullt av barn. Skogvegen 30 ligger i tillegg 20-30 meter fra barneskole, samt ikke langt unna barnehage. Naboer kommer også tett innpå hvis disse småhusene settes opp.

Det står skrevet i saksdokumentet at "Småhusene må bygges slik at beboerne ikke påfører hverandre eller naboer unødig utrygghet og uro...". Å legge hus som gir bolig til aktive rusmisbrukere rett ved en vei som fører til og fra barneskole og barnehage, gjør vel ikke stort annet enn å skape utrygghet og uro blant barn og voksne som bor i området fra før. Det må finnes en bedre plass å opprette disse boligene på, enn i dette boligområdet.

Saken skal opp til høring i kommunestyret 25.10.10. klokka 18.00. Jeg oppfordrer alle som er i mot at disse boligene opprettes, samt de som mener at å bygge slike boliger i boligområde med mange barn og ved skole- og barnehagevei er utelukket, til å skrive under på denne kampanjen. En oversikt over underskriftene vil bli overlevert kommunestyret fredag 18. oktober.