Ja til Dyrenes Hus i Tromsø

Til: Kommunestyret

Dyrebeskyttelsen Tromsø er en ulønnet og frivillig organisasjon som jobber blant annet med omplassering av dyr. Dette er vanligvis dyr som har forvillet seg bort fra eller blitt kastet ut av sine eiere, eller dyr som av andre dyrevernsmessige grunner trenger et nytt hjem. Siden vi ikke har et eget hus til å oppbevare dyrene, trenger vi krisehjem til vi finner et nytt hjem til dem. Dessverre er det ikke alltid like lett å få omplassert alle dyrene som raskt trenger nye hjem, og spesielt ved sommertider er det tragisk nok mange friske og flotte dyr som må avlives på grunn av at kapasiteten er sprengt. Vi ønsker å få et Dyrenes Hus her i byen, et sted hvor vi trygt kan plassere og pleie dyrene til vi kan adoptere dem bort til et permanent hjem, men for øyeblikket har vi verken sted eller midler. Jeg oppfordrer folk som er enig i saken (selv om de ikke bor i Tromsø) til å gi sin stemme - og gjerne start lignende kampanje for stedet/organisasjonen der du bor.