«Redd gamle Røa»

Til: Plan- og bygningsmyndighetene i Oslo

I området mellom Røa T-banestasjon og Røakrysset står flere verneverdige bygninger som nå er sterkt truet. Dette gjelder bl.a. den eldste butikkbygningen på Røa fra 1885 og et annet hus fra ca. 1840. Utbyggingsselskapet Skanska Norge AS har lagt frem en utbyggingsplan plan der store deler av det gamle Røa sentrum skal raseres.

«Redd gamle Røa» er en frittstående aksjonsgruppe som mener at det gamle bygningsmiljøet ved Røa T-banestasjon må bevares, og at Skanskas utbyggingsplaner derfor må reduseres betydelig. Det er behov for en alternativ plan som kan utvikle det aktuelle området til glede for hele Røas befolkning.

Vi ber derfor om at du underskriver på flg.. opprop:

"Undertegnede protesterer mot Skanskas omfattende rivings- og utbyggingsplaner i Røa sentrum. De verneverdige husene i området har en viktig historisk og miljømessige funksjon og må ikke rives, men være en del av planene for et trivelig Røa."

15.05.2018

Skanska har justert sine planer, og vi har justert teksten i oppropet. Derfor er det viktig at du signerer på dette oppropet uansett om du har undertegnet før eller ei. Vi sørger for at det ikke blir dobbelttelling av underskrifter.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer