Stopp kjønns-studier; uakademisk propaganda

Til: Alle som bryr seg om kunnskap og akademia

Kjønns-studier baserer seg på mange feministiske hypoteser, derav mange som ikke ville klart seg igjennom omgjørelses-prosessen fra hypotese til teori; en vitenskapelig forklarings-modell. Dette skyldes at disse hypotesene er bygget på mye synsing og lite kunnskap, samt en direkte forrakt for vitenskap, vitenskapelig tenking og vitenskapelige prinsipp.

Feminismen var en bevegelse som skaffet kvinner like rettigheter som menn, men har alltid sett på vitenskap som en del av et patriarkatisk system for å undertrykke kvinner. (Elaine Morgan er et første eksempel på denne typen uakademisk tenkning - som fremdeles styrer moderne feministers tankesett: "vitenskapen har bygget på at menn har tenkt for maskulint og kvinnefientlig - vi må tenke mer feminint").

På kjønns-studier er biologi et fremmed-ord og en oposisjon, nettopp fordi mye av det man vet om biologi, motsier mange - om ikke alle, påstandene til feminister om hvordan verden og samfunnet fungerer. Kjønns-studier sin manglende vilje til å inrette seg til vitenskap og kunnskap gjør Universitets-faget til intet annet enn et blindt propaganda-apperat som aktivt utdanner politiske og aktivistiske radikal-feminister.

I USA så ser man at denne utvikklingen har ført til en stor bevegelse av voldelige og radikalt venstre-vridde demonstranter, som demonstrerer imot at folk som sier noe de er uenig med - får noen som helst form for platform å debatere på. Dette går hardt utover yttringsfrihet og en akademisk debatt.

Dette er en situvasjon som vi i Norge burde aktivt motvirke - før den utvikkler seg! Ett av tilltakene for å unngå en lignende situvasjon i Norge vil være å banlyse kjønns-studier som et fag. Dette er ett av de fremste rådene til enhver kritiker av situvasjonen som har oppstått på de amerikanske Universitetene, og noe jeg selv ser på som et skritt i riktig rettning - og jeg har studert ved kjønns-studier ved Universitetet i Bergen selv.

Denne underskrifts-kampanjen gir derimot et alternativ til studiet: reformer til kunnskap og vitenskapelige prinsipp. Dette gjøres ved å debatere og sammarbeide med realfag-studier!

Men en ting er iallefall sikkert: Den gjeldende situvasjonen kan ikke fortsette! Faget sprer vranglære og politisk propaganda.

Signeres av: Alle som bryr seg om kunnskap og akademia