Beta
Lik oss på Facebook

VI KREVER OMFATTENDE ENDRINGER I NAV!


Til: Regjeringen/Arbeids og Velferdsdepartementet!

Vi har de siste årene opplevd at NAV blir et mer og mer lukket system, der brukerne blir behandlet dårligere og dårligere. Lokale NAV-kontor som nekter å snakke med folk, som nekter å ta i mot skriftlige henvendelser og brev, kombinert med mange ansatte som ikke behandler folk på en god og medmenneskelig måte.

Verst av alt er NAVs brutale innkrevingspraksis. Etter vedtak om tilbakebetaling av angivelig for mye mottatt trygd eller andre ytelser, blir saken sendt til NAV-Innkreving, som starter en nådeløs innkrevingsprosess.
Selv om man klager, og kravet er åpenbart uriktig, så fortsetter NAV-Innkreving prosessen, og setter i gang tvangstrekk, Og for tiden bruker NAV-Klage 8 - åtte måneder på å behandle en klage!
Mennesker over hele landet lider, de opplever urettmessige trekk på flere tusen kroner i måneden, i mange måneder.
Vi har sett hjerteskjærende historier, der familier får ødelagt julehøytiden eller sommerferien, grunnet uberettigede tvangstrekk fra NAV. Vi har sett huset til en firebarnsmor bli solgt på tvangsauksjon grunnet et uberettiget krav. Nå er hun blankt frifunnet i tingretten, og retten var nådeløs mot NAV!

De fleste som er syke har ikke krefter/overskudd eller ressurser til å ta opp kampen mot et nådeløst NAV-system! Derfor er det helt nødvendig at det blir gjort omfattende endringer:

VI KREVER at det gjennomføres en rask og omfattende reform av NAV-systemet, med følgende hovedpunkt:

1. NAVs publikumsmottak må åpnes opp igjen, og
de som ønsker det må få en egen
saksbehandler, som hjelper den enkelte med
de utfordringer og problemstillinger som måtte
oppstå.(tidligere hadde alle krav på dette)
2. NAV må bli atskillig flinkere til å samarbeide
internt, og det beste eksempelet her er at
NAV-Innkreving og NAV-Forvaltning ikke
samarbeider!
3. NAV-ansatte må ha en helt annen tilnærming
til brukeren, være atskillig mer vennlige,
imøtekommende og serviceinnstilte. Brukeren
må behandles som et medmenneske!!
4. Saksbehandlingstiden må ned. 8 måneder
saksbehandlingstid for å behandle en klage er
altfor lenge.
5. NAV Innkreving kan ikke starte innkreving av
angivelige feilutbetalinger, før alle
klagemuligheter er oppbrukt.

Støtt oppropet nå, slik at vi snarest mulig kan få samlet mange nok underskrifter til å ta med til Arbeids og Velferdsdepartementet!


Støtter du denne kampanjen?


Ja, jeg vil skrive under

Kommentarer

Del VI KREVER OMFATTENDE ENDRINGER I NAV! på Facebook

Del denne kampanjen på Facebook

Del på Facebook

Del på Facebook




Opprettet av
Arnt Arnesen
Område
Hele landet

Annonse

Underskrift.no er ikke tilknyttet kampanjen, kampanjens eier står ansvarlig for innholdet.
Klikk her dersom du finner kampanjen upassende eller støtende
Klikk her

Lik Underskrift.no på Facebook



Nyeste underskriftskampanjer



Siste oppdateringer


Underskrift.no - Norges største på underskriftskampanjer
Leveres av Comito AS © 2005-2017
Sjekk også:
pCast - Podcast oversikt | feelings.no - Helse- og livsstilsmagasin