Beta

Legg ned barnevernet

Til: Barne og likestillingsminister Solveig Horne

Barnevernet er ikke noe barnevern. Historiene om dets fremferd er så mange og så graverende at man ikke lenger stilltiende kan sitte og se på. Barnevernets historie i de siste 70 år inneholder så mye uetisk og umoralsk fremferd og har forårsaket så mye unødig lidelse at vi, det norske folk, ikke lenger kan akseptere at dette får fortsette. Vi ber derfor barne og likestillingsminister Solveig Horne gjøre et valg: 1. Legge ned barnevernet og avskjedige dets ansatte eller 2. Gå av som barne og likestillingsminister.

Signeres av: Foreldre.

2 dager siden

En liten presisering vedr. alt 2: Solveig Horne representerer Frp, og jeg kan som fhv Frp ikke se noe snev av Frp politikk i den praksis hun som Barnevernets øverste leder tillemper, snarere påminner det om AP på Einer Gerhardtsens tid. Det er DERFOR jeg har med dette punktet.

5 dager siden

644 underskrifter. Takk til alle dere som har skrevet under. Dessverre mangler det en del pÃ¥ at dette skal kunne tas pÃ¥ alvor av Horne, er jeg redd. SÃ¥ nÃ¥ vil det til at vi skjerper oss. Barnevernet er en TRUSSEL mot barns trygghet og velferd pÃ¥ den mÃ¥ten det blir drevet, sÃ¥ om vi fjerner det vil barn bli tryggere i sin familiesituasjon - låter sprøtt men slik er det.

2 uker siden

Nå begynner det å likne noe: Ligger på 3 plass på lista, og får nå drahjelp også av Underskrift.no. Bare en presisering: Å ta bort BV betyr ikke at barn blir uten beskyttelse. Det betyr rett og slett at ved å ta bort noe skadelig og farlig så tvinges politikere og byråkrater til å legge hodene i bløt og komme opp med et alternativ som faktisk virker etter hensikten.

3 uker siden

BV er ikke noe barnevern. Det er ikke min oppgave eller hensikt å foreslå alternativer for det er Solveig Hornes bord. Så enkelt.

3 uker siden

Den 13. desember avslutter jeg kampanjen. Da går resultatet til Horne enten det er 265 underskrifter som i dag eller 530 eller 5300 eller 53 000.