Beta

Omlegging Fv504 ved Svanekil Gård på Hvaler

Til: Gående, syklende og kjørende gjennom gårdstunet

Svanekil Gård har de siste 50 årene kjempet for å få lagt om Fv504 Botneveien gjennom gårdstunet på Svanekil og Svankil.

Vegen er smal, bratt og lite trafikksikker. I tillegg er den i konflikt med framtidige planer for utvikling av videre gårdsdrift og næring på Svanekil Gård.

Vi håper med dette at mange i lokalsamfunnet, samt feriegjester på Hvaler kan være med å signere denne kampanjen.

1 uke siden

Fredrikstad Blad ved en dyktig journalist med navn Elisabeth Skovly var idag i kontakt med oss, dette resulterte i en avisartikkel både i papirutgaven og på nett https://www.f-b.no/nyheter/nyheter/hvaler/har-fylkesveien-pa-trappa-veien-egner-seg-best-til-hest-og-kjerre/s/5-59-809817

25.05.2017

Kommuneplanens arealdel er nå på høring, med frist for innspill, merknader og tilbakemeldinger innen 21.08.2017. Selv om administrasjonen er negativt innstilt i konsekvensutredningen tok AP opp saken på kommunestyremøte den 11.mai, her oppfattet vi at det var bred politisk enighet om å jobbe for å få omlagt vegen. Fortsett å lik, del og skriv under underskriftskampanjen.

23.04.2017

Omlegging av veg: Administrasjon i Hvaler kommune er negative til vegomlegging. Vi får håpe de folkevalgte ser saken annerledes. Saken skal videre til behandling i Utvalget for samfunnsutvikling (26.april), Formannskapet (27.april) og Kommunestyret (11.mai). I tillegg arbeides det fortsatt med å få spikret en befaring med samferdselskomiteen i Østfold fylkeskommune. Fortsett å skriv under på underskriftskampanjen, vi gir oss ikke så lett ;):)

05.04.2017

Da har vi fått signaler på at samferdselskomiteen i Østfold fylkeskommune kommer på befaring i slutten av april. Vi håper fortsatt på at mange flere vil signere denne kampanjen for å få ballen til å rulle videre. Lik, del og ikke minst signer ! :)