NEI TIL TIL TÅRNBYGNINGER I VÅRT BOMILJØ

Til: Alle som er opptatt av eget bomiljø

ØNSKER DU DRIFTS-/NÆRINGSBYGNINGER PÅ 25 METERS HØYDE UTENFOR DITT EGET STUEVINDU?

Dette er for deg som IKKE syntes det er greit med en kornsilo på 25 m høyde plassert topografisk på en høyde rett utenfor ditt eget stuevindu.

Dette er for deg som mener det IKKE er greit å presse upassende næringsindustri tett inntil både eksisterende og planlagt bebyggelse i Tandbergåsen og nære omegn, næringsvirksomhet som ikke passer inn i miljøet p.g.a. sin utforming eller i form av sin virksomhet eller væremåte kan være til sjenanse for sine omgivelser.

Dette er for deg som IKKE syntes det er greit din egen eiendom forringes i verdi m.h.t. salg p.g.a. en ubesluttsom og IKKE gjennomtenkt godkjenning.

Dette er også for deg som går med tanker om å bosette deg i en av Sandes bedre boligområder og som kanskje har barn som skal ferdes i et miljø med mer og mer planlagt tungtransport og tilhørende luftforurensning.

Dette er også for deg som rett og slett er samfunnsengasjert og vet hva som ligger i begrepet fornuft og hensyn.

Sande kommune kan etter det vi har grunn til å anta være i ferd med å tillate 25 meters høye driftsbygninger i et nytt næringsområde rett utenfor vårt eget stuevindu i Tandbergåsen. Slik vi har grunn til å anta, ligger det også i søknaden en intensjon om å få tillatelse til oppføring av flere driftsbygninger med høyder opptil 25 meter over ferdig planert bakke.

Det strider mot all fornuft, når kommunen flytter næringsindustri etter nye boligfelt. Normalt er det motsatt i andre kommuner. Vi som bor eller har tanker om å bo i dette området er det ingen som levner en tanke.

STEM NEI til dette prosjektet på akkurat dette området ved å signere på denne kampanjen. Vi er for næringsvirksomhet, men Sandes politikere har nå alle muligheter til å påvirke den endelige plassering i andre mer egnede områder hvor sjenerende bygningsmasser og drift forøvrig ikke ødelegger vårt eget bo- og nærområde.