Start rydding av plastsøppel i verdenshavene nå!

Til: styrende politikere

Miljøvernforbundet har startet denne kampanjen for å få norske myndigheter til å ta initiativ til en internasjonal dugnad for å rydde plastsøppel i verdenshavene.

Store mengder av plast havner i verdenshavene hvor havstrømmene fører det sammen til gigantiske ”øyer”, 4 ganger større en Norge! Plasten brytes ned til microplast som til slutt ender i din mat og din kropp! Norge har en svært miljøvennlig havgående skipsflåte som med enkle grep kan benyttes til formålet. Norske rederier besitter også nødvendig kompetanse og materiell til å kunne sette i gang ”høsting” av plastsøppel. Dette tiltaket vil skape nye arbeidsplasser både ute på havet og på land, hente ressurser og gi initiativtager Norge rollen som miljønasjon en gang for alle! Også, det viktigste av alt er at dette vil ha enorm betydning for økosystemet og folkehelsen!

Den Norske stat og Norske rederier kan nå gripe sjansen til å lede dugnaden. Din underskrift er viktig i kampen for et renere miljø i verdenshavene!

Du kan nå bli med å gjøre miljøvernforbundet til en enda mer slagkraftig miljøorganisasjon med målsetning om å passere 5000 medlemmer.

Sammen er vi sterkere og får gjort mer!

23.02.2017

Vi vil også takke alle som allerede har meldt seg inn via Underskrift.no og håper mange andre vil vurdere å bli med på kampanjen videre ved å melde seg inn som medlem i Norges Miljøvernforbund og på den måten gi støtte i denne viktige saken.

For direkte innmelding, kopier lenken under og lim inn i nettleseren din:
www.kortlink.no/966

23.02.2017

Hei alle sammen, og takk for deres underskrift!

Kampanjen vår vinner frem og har allerede blitt løftet frem i stortingets spørretime av KRF som viste til vår kampanje og krevde svar på om Miljøministeren ville følge opp ang. å benytte Norske skip i det viktige arbeidet med å rense kysten for søppel.

Vi følger kampanjen opp videre og har nettopp meldt om et møte med Miljøminister Helgesen for å diskutere gjennomføring av våre ideer!

Med vennlig hilsen,
Norges Miljøvernforbund
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer