Beta
Start rydding av plastsøppel i verdenshavene nå!

Til: styrende politikere

Miljøvernforbundet har startet denne kampanjen for å få norske myndigheter til å ta initiativ til en internasjonal dugnad for å rydde plastsøppel i verdenshavene.

Store mengder av plast havner i verdenshavene hvor havstrømmene fører det sammen til gigantiske ”øyer”, 4 ganger større en Norge! Plasten brytes ned til microplast som til slutt ender i din mat og din kropp! Norge har en svært miljøvennlig havgående skipsflåte som med enkle grep kan benyttes til formålet. Norske rederier besitter også nødvendig kompetanse og materiell til å kunne sette i gang ”høsting” av plastsøppel. Dette tiltaket vil skape nye arbeidsplasser både ute på havet og på land, hente ressurser og gi initiativtager Norge rollen som miljønasjon en gang for alle! Også, det viktigste av alt er at dette vil ha enorm betydning for økosystemet og folkehelsen!

Den Norske stat og Norske rederier kan nå gripe sjansen til å lede dugnaden. Din underskrift er viktig i kampen for et renere miljø i verdenshavene!

Du kan nå bli med å gjøre miljøvernforbundet til en enda mer slagkraftig miljøorganisasjon med målsetning om å passere 5000 medlemmer.

Sammen er vi sterkere og får gjort mer!