Nei til prisøkning på SFO og barnehage i Sørum kommune!

Til: Kommunestyret i Sørum

Sålangt er mange foreldre misfornøyde med hvordan politikerne i kommunen har valgt å radikalt øke prisene på skole og barnehagetilbudet, for å finansiere det rådmannen har kalt en "bærekraftig økonomi".

De gav fjorten dagers varsel, og så langt ingen indikasjon på at disse pengene skal brukes til utbedring av tilbudet til barna våre. Det er på tide å protestere! Fakkeltoget går fra Tertittparken til Rådhuset, der vi overleverer innsamlede underskrifter til kommunestyret, og flest mulig også stiller som publikum på kommunestyremøtet der man har femten minutter til rådighet for å stille kritiske spørsmål rundt dette til de folkevalgte.

21.12.2016

Å presentere denne prisøkningen rett før jul, virker som et taktisk spill for at foreldrene ikke skal ha "tid til å klage". I tillegg til prisøkningen på oppholdsbetaling i både barnehage og SFO er da timeantallet på halv plass på SFO senket til 10 timer i uka, noe som gir en reell prisøkning på 60%, ikke 10% slik det står skrevet på kommunens hjemmesider!
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer