Få Olsenbanden-filmene på blue ray

Til: Nordisk Film

Olsenbanden-filmene er og blir en filmskatt i Norsk filmhistorie. På lik linje med Flåklypa er disse filmene et kjært folkeeie og blir sett igjen og igjen av generasjoner. Vi ønsker å få disse filmene utgitt på blue ray med alt det bonusmateriale som finnes der ute. Blandt annet sitter VG og Dagbladet med et enormt arkiv med anmeldelser og artikler fra alle de 14 filmene + andre ting banden gjorde ved siden av kinofilmene. Danskene har gitt ut sin serie på blueray og kvaliteten holder seg utrolig godt. Vi vet også at det finnes reklamefilmer og kortfilmer med Olsenbanden i hovedrollene. Nå som det snart er 50 år siden ønsker vi å gi ut en eventuelt samleboks med alt det materiale som finnes igjen gjennom 30 år med Olsenbande.

Gjensidige laget en reklameversjon av Olsenbanden i 2014, der deler av materiale stammer fra orginalfilmene. Her har produksjonsselskapet STORM STUDIO økt kvaliteten på de gamle klippene betraktelig, noe som beviser at filmene har et stort potensiale for videre oppussing og kan måle seg med andre klassikere gitt ut i full HD.

Nå ønsker vi å samle sammen så mange underskrifter at Nordisk film kan gi ut Olsenbanden på blueray. Jo flere som skriver under på denne kampanjen, jo større er sjansen for å få gitt ut denne samlingen i ny og bedre versjon før 50 års jubileumet går av stabelen i 2019.