Beta

Offentlig støtte til Kongshaug musikkgymnas!

Til: Regjeringen (statsbudsjett 2013)

Regjeringen foreslår å kutte 3,2 mill kr fra Kongshaug musikkgymnas! Dette kan bety en mørk fremtid for skolen!

Kongshaug musikkgymnas ligger på Lepsøy utenfor Bergen og drives av Norsk Luthersk misjonssamband. Skolen gir et tilbud til ungdom fra hele landet om velge en musikkrettet videregående utdanning på internatskole. Dette er faktisk den eneste kristne internatskolen med musikklinje i landet. Mange har allerede fullført tre gode og lærerike år på skolen, og har fått både minner og venner for livet! Kongshaug bidrar også sterkt til musikklivet i lokalmiljøet og ellers i landet! Noen elever har kommet seg opp og frem også utenfor landets grenser. Det ingen grunn til at det ikke skulle skje med fremtidige elever også. Nå har altså regjeringen foreslått at det skal trekkes 3,2 mill kr midt i et skoleår! Dette innebærer et drastisk kutt for en privatskole som er helt avhengig av slik støtte. Det kan rett og slett bety slutten for Kongshaug musikkgymnas.

HVER UNDERSKRIFT REPRESENTERER EN PROTEST MOT KUTT AV OFFENTLIG STØTTE TIL KONGSHAUG MUSIKKGYMNAS OG ET KRAV OM AT STØTTEN OPPRETTHOLDES.

Hjelp denne unike og fantastiske skolen men å opprettholde driften ved å skrive under på denne kampanjen! Norge er jo tross alt et demokrati så det skal hjelpe å si ifra!

www.kongshaug.no