NEI til samlokalisering av SFO og Korsmo skole!

Til: Sør Odal Kommune

Sør Odal kommune har i vår vedtatt å samlokalisere SFO og Korsmo grunnskole. Bakgrunnen for dette er økonomiske årsaker. Kommunen mener at de vil spare mellom 200 000 og 300 000 kroner på å stenge av SFO-bygget ved Korsmo skole i ett år. Infortmasjon vi har fra skolen er at kommunen i realiteten kanskje vil spare 150 000,-.
En slik løsning vil igjen gå utover våre barn! De vil nå måtte flytte fra egnede lokaler i SFO-bygget til et ordinært skolebygg som ikke er tilpasset et slikt bruk. Det kan nevnes at skolen allerede sliter med plassproblemer og at det ikke vil være mulig å få plass til SFO sitt utstyr til lek, kjøkken/matundervisning osv.

Dette er en løsning man har forsøkt tidligere med svært dårlig resultat og som videre førte til at dagens SFO-bygg ble bygget.
Dette vil også gi noen store utfordringer ift de som sliter med Astma og lignenende da man ikke vil øke vask og rengjøring nevneverdig ved en slik løsning da dette er et av de punktene som er lagt inn i spareplanen.