Dobbelt sporet føreløs Metro linje under bakken nå!! Sola - Forus - Sentrum.

Til: Innbyggere i Stavanger regionen

Rogaland har kanskje Norges største kompetanser innen Ojle og Gas sektoren. Vi kaller oss verdensledende innen dette segment. Vi kan bygge Rogfast og Ryfylke tunneler langt nede i jorden og havet. Distriktet sliter med bompenge stasjoner som oppføres i øst og vest. Politikerne anbefaler diesel biler og over natten frarådes de hvem betaler regningen? Jo, meg og deg. Kollektiv trafikken sliter med busslinjer og kjørefelt osv. i distriktet er det bare oppført 1 kjørefelt de fleste plasser. Jeg foreslår en Dobbelt sporet føreløs Metro linje under bakken nå!! Sola flyplass -med stopp på Forus – til Stavanger Sentrum. Dette som en begynnelse for ikke å sette opp et for stort et prosjekt som vil ende med trippelpris. Senere kan man alltid utvide med armer til fx det nye sykehus, Sandnes/Randaberg og lign. Dette prosjekt vil skape flere arbeidsplasser, skape bedre miljø, skape bedre infrastruktur og bedre framkommelighet hele døgnet. Se på våre Nabobyer i sør Malmø & København. Hvordan har deres byutvikling vært de siste 15 år. Vedlegger info lenk om deres Metro systemer som inspirasjon. http://www.m.dk/#!/om+metroen/metrobyggeriet/om+cityringen
Jeg håper mitt forslag vil få nok underskrifter til noen etablerte politikere uansett partifarge vil gå videre med saken og få det til å skje.
Mvh Morten Ims