Fartsdumper og gatelys i Strandveien (Hvitsten) NÅ!

Til: Vestby Kommune og Hvitsten Vel

Vi flyttet inn i Strandveien i november i 2015, da var det en fartsdump nesten rett utenfor huset vårt og folk kjørte fort for å bråbremse rett før dumpen for så å gi gass etter dumpen. Tidlig i 2016 ble denne skrapet ned fordi bussen hadde problemer med kjøring grunnet bratt bakke. Siden i våren 2017 er det nå blitt bestillingslinje på busser og de har gått over til minibusser, derav burde det ikke lenger være et problem med fartsdump her. Bare i området hernæstoppen bor det ca 11små barn i alderen 6mnd til 11år. Det er ikke gangvei eller stier de kan gå på for å gå til hverandre, til skolebuss eller på tur, de fleste husene ligger også tett inntil veien. Det er 30km fartsgrense her nå, men siden dette er enden av veien så gasser de på å det går alvorlig fort ned og opp bakken. Det er høye hekker og brå svinger som gjør det vanskelig å se andre biler eller små fotgjengere.

Det er også endel folk som går tur langs denne strekningen, både Hvitsten runden og ned til Emmerstadstranda, samt syklister.

Som forelder er det helt grusomt å ha barna til å leke og være ute så nærme veien hvor bilene nå kjører såpass fort! Vi ønsker derfor at det blir satt opp flere dumper fra hærnestoppen og nedover bakken.

Det er heller ikke gatelys fra toppen av Strandveien og helt ned til avkjøringen til Emmerstadstranden, her er det stummende mørke i høst og vintersesongen, noe som gjør det ekstra skummelt for alle fotgjengere.

Om du er enig med oss, skriv under!! Kommunen har bestemt at Strandveien skal utbedres, men ikke hvordan, hjelp oss å få det trygt.