Hundepark i Hemsedal

Til: Alle som ønsker en hundepark i Hemsedal.

FORENINGEN HEMSEDAL HUNDEPARK
Vi er en forening som ønsker å opprette en hundepark for alle i Hemsedal. Dette er basert på dugnad og vi trenger økonomisk støtte og et område for å kunne komme i gang med dette prosjektet.

Vi ønsker å samle inn underskrifter for å vise at det er et stort behov og interesse for å ha en hundepark i Hemsedal.

En hundepark er en park for hunder som kan trene, leke og møte andre hunder uten å være i bånd, innenfor et kontrollert område, under oppsyn av sine eiere.

I Norge har vi båndtvang fra 1. april til og med 20. august, og Hemsedal kommunen har utvidet båndtvang til 31 oktober med hensyn til beitende dyr. I tillegg er det båndtvang i skiløyper på Gravset og dalløyper hele skisesongen, og det er periodevis båndtvang i høyfjellsløyper i jul, vinterferie og påske.

En hundepark i nærmiljøet vil være et sosialt og læringsrikt samlingspunkt for hunder og mennesker, og vil gi beskyttelse for beitende og ville dyr, fordi hundene vil kunne få løpt fra seg og dekket dette behovet på en inngjerdet området.