Ja til at elever blir med lastebil i opplæring til bil.

Til: Regjeringen

For at vi skal kunne greie å ha ein sikrare kvardag i trafikken, så vil eg at elever som er på veg til å skaffe seg klasse B førerkort skal være på ein lastebil nokre ganger ila dei har føreropplæring.
Eg snakker mest av egen erfaring og det andre bekjente har sagt, at det skulle vi ha hatt.
Det at elever får bli med ein lastebil ila ein eller fleire arbeidsdag(er), vil føre til at ungdommen får eit innblikk på korleis ein lastebil fungerer, og ikkje minst kva konsekvenser kan bli om andre bilister ikkje tek hensyn til dei store kjøretøya i trafikken.
Da eg tok lappen, så var eg ein råtass på vegen, eg tok sjanser som eg angrer på. Men så begynte eg i ein praksisplass med lastebil, og der fekk eg virkelig innblikk på korleis det er for sjåføren som kjører lastebilen. Det er mange som ikkje skjønner kor fort ein konsekvens kan bli om ein ikkje innser det fra lastebilsjåførens øyne.
Det at ein bil på 15-16 tonn, mest sannsynlig enda meir, så er dei ikkje den raskaste til å bremse eller å akselerere, og det kan bli ulykker pga bilistene tek sjansen: 'Ja, der rekk eg å kjøre utpå vegen før lastebilen kjem' eller 'Gjer ingenting om eg bremser med giret og ikkje med bremsepedalen.' Bla dette har eg funnet ut er livsfarlig at bilistene har.
Det eg har fått innblikk på korleis man skal være i trafikken, er å late som at alle biler er lastebiler, for da tenker man sikkerhet etter det nivået og er meir tolmodig og rolig i trafikken. Man bruker meir blinklys og ikkje minst bremselys. Være klar over kor fort ein lastebilsjåfør må tenke, for at han/ho må reagere for at lastebilsjåførane ikkje skal komme i bakluka på din bil der du evt blir ei pannekake.
Derfor vil eg at elever som har kommet i den alderen og skal ta lappen, og helst dei som tenker kollektivtransport resten av livet: Dette er kjempeviktig å forstå.
Eg er snart 21 og kan ta lappen på storbil sjølv, og eg vil komme fram med denne saka pga eg har sett kor viktig det er her i landet. Vil helst ikkje kollidere med deg der du mest sannsynlig dauer. Eg vil få ned antallet på skadde/drepte i trafikken. Og virkninga av å sitte på med lastebil, ja den er stor.
Unnskyld viss dette innlegget er litt rotete, men eg vil komme fram med eit av dei viktigaste poenga her i landet etter mi meining. Eg vil ikkje ta nokon liv imens eg jobber som yrkessjåfør.