For de som ikke får skrevet under på Ingebrigt Steen Jensens side - støtte tilkampanjen hand

Til: Politikere må sette foten ned mot Listaugs retorikk og metoder

Stor takk for massiv respons! Folket er skremt, fortvilet og forbannet. Nå gjenstår det "bare" at redelige politikere kommer på banen og sier at det går en grense et sted. Da gjelder det at vi blir så mange at vi ikke kan oversees, så få med facebookvenner og andre gode mennesker. Så til saken: I går kveld sendte TV2 Nyhetene en reportasje om Sylvi Listhaug som hadde utkommandert en politipatrulje og invitert med pressen på innvandrerjakt i Lillestrøm. Sent på natten gikk de ubedt og tilfeldig inn i forretninger, verksteder og restauranter der mennesker med feil hudfarge jobbet. Slik at Sylvi når sitt nye store mål for nasjonen: Vi skal "kaste ut minst 9.000 ulovlige innvandrere i år". Har noen nasjon noen gang hatt et større mål å strekke seg mot?

Her i huset satt vi vantro i sofaen og så på iscenesettelsen som åpenbart vakte grufulle minner for veldig mange av oss. Selv klarte jeg ikke la være å tenke på Warszawa-ghtettoen og på den delen av politiet i Norge som hjalp tyskerne å finne jøder omtrent på samme vis under krigen. Bank-bank midt på natta! Vis oss papirene! Heraus! Til en leir langt borte, der det er natt og tåke. Er dette greit, eller krysset Listhaug i går en grense vi ikke har vært i nærheten her i landet på over sytti år?

Vi vil ikke leve i et land der statsråder sender ut politiet og inviterer TV med på en artig kveldsjakt på flyktninger og innvandere - enten de har opphold, kommer til å få det eller skal returneres. Man ser korte klipp av livredde mennesker på jobb som fomler frem papirene, og hører kommentaren fra jaktlaget: "Ikke napp her heller". Det ble en mislykket menneskejakt, en mislykket fisketur og Sylvi Listhaug endte opp nedstemt på en kafe i Lillestrøm og så ut som hun etterhvert forsto hva hun faktisk hadde gjort. Mye støtte fra folket har kanskje gjort at hun tror hun er hevet over alminnelige krav til redelighet og medmenneskelighet. At hun er blitt usårbar og at ingen tør ta til motmæle.

Nå må ansvarlige politikere fra alle partier sett foten ned, og jeg fatter ikke at de ennå ikke har gjort det. For hvis dette får passere, er det Norge vi kjenner og elsker ikke det samme landet lenger. Jeg appellerer derfor til Jonas Gahr Støre, Knut Arild Hareide, Trine Schei Grande, Trygve Slagsvold Verdum, Audun Lysbakken, Rasmus Hansson, Bjørnar Moxnes og Erna Solberg. Dette kan dere ikke la gå forbi i stillhet, uansett hvor populær Sylvi Listhaug måtte være! Jeg appellerer til redaktører og redaksjoner om å forfølge saken, ringe politikerne, ringe Listhaug og finne ut hvordan noe så grotesk kunne skje. For tenk hva som KUNNE skjedd - om de hadde funnet en livredd person uten lovlig opphold. Jeg ser for meg bildene av desperat flukt med politiet og pressen i hælene gjennom Lillestrøms nattemørke gater og med statsråden i bakgrunnen. Tenk om de hadde funnet en uten lovlig opphold og vedkommende hadde kastet seg ut av et vindu eller løpt ut i gata og ble kjørt over!! En barmhjertig gud var på flyktningenes og folkets parti i år, så vi slapp å se det. Men det blir nok nye muligheter, hvis ikke vi som nasjon, folk og myndigheter reagerer med avsky.

Så skriv navnet ditt i kommentarfeltet under som bevis på at du krever umiddelbare reaksjoner. Du må gjerne like også, men det er ikke nok denne gangen. La ditt navn være en utvetydig melding både til Sylvi Listhaug, andre politikere og norske medier. Nå må det gripes inn på en måte som ikke er til å misforstå.

28.11.2016

Jeg er klar over at det ble skrivefeil i overskrift, men så det ikke før det hadde kommet inn underskrifter,. Siden det ikke kan rettes og jeg da måtte slette og laget en ny lot jeg det stå til...
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer