Vern barna!

Til: Bogafjell

Mobilmast på vanntanken.
Føre -var-prinsippet for miljø og utvikling. Når menneskelige aktiviteter kan føre til negative konsekvenser som er vitenskapelig sett sannsynlig, men usikkert, skal tvilen komme miljøet og mennesker til gode.Prinsippet er tenkt å være førende for beslutningstakere på alle nivå i alle land.I Norge skal føre -var-prinsippet i utgangspunktet inngå i planlegging og virksomhet innen alle sektorer og det skal være et overordnet prinsipp i norsk miljøpolitikk. Så hvorfor tar ikke Sandnes kommune sine politikere hensyn til dette og plasserer mobilmasten trygt i henhold til bebyggelse og barnehage på Bogafjell. Hvorfor hører Sola og Stavanger sine politikere på sine innbyggere og tar hensyn til føre -var-prinsippet. Vi er ikke imot selve mobilmasten. Men vi vil verne våre barn og ett flott turområde som hele Bogafjell og omegn benytter seg av. Sandnes kommune har brukt en del kostnader på vanntanken for å gjøre det til ett trivelig området, så hvorfor vil de forringe det med en stor mobilmast. Sandnes kommune har ingen utgifter iforhold til mobilmasten, og har også flere plasseringer som mobilselskapet kan benytte seg av. Men dette vil føre til større kostnader for teleselskapet. Ikke la disse kostnadene Mobilmast på vanntanken.
Føre -var-prinsippet for miljø og utvikling. Når menneskelige aktiviteter kan føre til negative konsekvenser som er vitenskapelig sett sannsynlig, men usikkert, skal tvilen komme miljøet og mennesker til gode.Prinsippet er tenkt å være førende for beslutningstakere på alle nivå i alle land.I Norge skal føre -var-prinsippet i utgangspunktet inngå i planlegging og virksomhet innen alle sektorer og det skal være et overordnet prinsipp i norsk miljøpolitikk. Så hvorfor tar ikke Sandnes sine politikere hensyn til dette og plasserer mobilmasten trygt i henhold til bebyggelse og barnehage på Bogafjell. Hvorfor hører Sola og Stavanger sine politikere på sine innbyggere og tar hensyn til føre -var-prinsippet. Vi er ikke imot selve mobilmasten. Men vi vil verne våre barn og ett flott turområde som hele bogafjell og omegn benytter seg av. Sandnes kommune har brukt en del kostnader på vanntanken for å gjøre det til ett trivelig området, så hvorfor vil de forsøpling det med en stor mobilmast. Sandnes kommune har ingen utgifter iforhold til mobilmasten, og har også flere plasseringer som mobilselskapet kan benytte seg av. Men dette vil føre til større kostnader for mobilselskapet. Ikke la disse kostnadene gå utover våre barn og ett flott uteområde. Hjelp oss å flytte masten, sånn barna får en trygg helse og mobildekning i tillegg. Vern barna! Vær så snill å gi oss din underskrift. utover våre barn og ett flott uteområde. Hjelp oss å flytte masten, sånn barna får en oss helse og mobildekning i tillegg. Vern barna! Vær så snill å gi oss din underskrift.

Signeres av: Alle