Ja til godkjenning av Squirrel/Epicene i Norge

Til: NLF/SU

Med denne underskriftskampanjen ønsker vi å bidra til at Squirrel blir godkjent i Norge som produsent av fallskjermer. Squirrel har i lang tid vært en anerkjent wingsuitprodusent, og leverer nå også hovedskjermer designet for wingsuit. Epicene er den første hovedskjerm som er laget spesifikt for dette formålet, og er nå en av tre tilgjengelige på markedet. Kun en av disse er godkjent i Norge, og det er et sterkt ønske fra wingsuitere å få et bredere utvalg av skjermer for å utvikle grenen og gjøre fallskjermhopping med wingsuit bedre og tryggere. Til tross for at wingsuit er en svært populær og stadig voksende gren innen fallskjermsporten, har vi fremdeles urovekkende få tilpassede skjermer å velge mellom, i motsetning til andre, «tradisjonelle» grener.
Denne underskriftskampanjen er et privat initiativ, startet på bakgrunn av egen erfaring og opplevde utfordringer i forhold til ulike hovedskjermer i kombinasjon med wingsuitflyving.

Kampanjestarter er medlem av USPA, og har dermed kunne teste Epicene over en lengre periode. Erfaringene er utelukkende positive. For ordens skyld mottar ikke kampanjestarter vederlag fra Squirrel.

For utfyllende informasjon om Squirrel og Epicene, se link; http://squirrel.ws/parachutes/skydiving/epicene

For informasjon og dokumentasjon i forhold til søknadsprosess, kvalitetskontroll etc, ta kontakt med;
Daniel Culbertson
danl.culb@gmail.com

Signeres av: Medlemmer av NLF, seksjon fallskjermhopping.