Nei til å flytte finanstilsynet til EU

Til: Stortinget

Nå må folket våkne før all makt er sneket ut av Norge gjennom bakdøra på Stortinget! De folkevalgte har bestemt at de vil flytte hele finanstilsynet til ESA i Brussel. Dette innebærer myndighetsoverføring til EU og avståelse av norsk suverenitet som krever 3/4 flertall etter Grunnlovens §115. Det er første gang siden 1992 at paragrafen tas i bruk. Flere juridiske eksperter har advart mot å gjøre dette, da det potensielt strider mot Grunnloven og får presedens for andre områder. Likevel vil Stortinget hastebehandle suverenitetsavståelsen uten en offentlig utredning. Skriv under på at du fortsatt vil ha et fritt og selvstendig Norge!

13.06.2016

I dag er vi svært skuffet over Stortingets avgjørelse om å legge det norske Finanstilsynet under Brussel. Finansminister Siv Jensen sendte meg en mail i dag like før møtet, og det var tydelig hva hun kom til å gjøre. Hun mener saken er godt nok utredet, også når det gjelder jussen, men det bekymrer meg at de fremste eksperter på området ikke deler hennes oppfatning. Vi tenkte egentlig å avslutte aksjonen i dag, men kommer likevel til å fortsette. Saken er ikke blitt mindre viktig.

13.06.2016

I dag skal Stortinget, om det blir flertall for dette forslaget, bryte Grunnloven vår.

Underskriftskampanjen stenger i dag, og underskriftene vil bli overlevert Stortinget.
Om vi taper slaget i dag, betyr det ikke at krigen er tapt. Folket vil stille politikerne ansvarlig for den uansvarlige politikken de fører. Et trøkk fra folket kan snu en farlig trend.

11.06.2016

Hei, alle sammen!
Nå har vi passert 12 500 underskrifter her på nettet, og jeg har også mottatt en god del i posten. Mandag 13. juni er D-dag. Da skal Stortinget stemme over regjeringens forslag. Da stenges også aksjonen og underskriftene telles opp.
Det er gått ut et brev til små og store aviser over hele landet og til alle Stortingsrepresentanter og hele regjeringen. Det kan leses i kommentarfeltet, tror det var for langt til å legges inn her.
Del i vei! Dette er siste innspurt!
Mvh Trine

02.06.2016

Kjære alle dere som har skrevet under! Fantastisk at vi nå snart har nådd 9000 underskrifter! Og det på under en uke!

På fredag blir det en demonstrasjon i Oslo på Eidsvolls plass kl.15:00, der ulike politiske partier og organisasjoner vil delta. Det blir blant annet en appell på vegne av denne underskriftskampanjen. Håper mange av dere har mulighet til å stille!

Mvh Trine
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer