Nei til flyktningmottak i Drøbak!!

Til: Frogn kommune

I lengre tid har man diskutert mulighetene for å etablere flyktningmottak i Drøbak-området, der både Skiphelle, Oscarsborg, den gamle sykestua i sentrum, og aldershjemmet Grande alle har vært nevnt som alternativer.
Kommunestyret i Frogn kommune vil behandle denne saken mandag 15. februar, men allerede 1. februar gikk flertallet i hovedutvalget for miljø-, plan-, og byggesaker inn for at man skal starte forberedelser for å etablere et mottak ved Skiphelle.
Et slikt mottak vil by på voldsomme utfordringer og sørger for at lokale beboere får begrenset sin frihet og at blir spilt russisk rullett med deres sikkerhet. Det vil bety slutten på at man kan sende ungene ut for å ta et kveldsbad ved stranda på Skiphelle, eller for å gå en tur med hunden i skogområdet der ute.
Om et flertall i kommunestyret kommer til samme konklusjon vil de rasere Drøbaks-idyllen, og være medskyldige i det som eventuelt vil være av "uheldige episoder" som følge av et slikt mottak.
Hvor lenge vil det gå for den første badende bikini-kledde jenta blir antastet eller til og med voldtatt? Hvor lenge vil det gå før den første turgåeren eller joggeren blir overfalt og/eller ranet?
Vi vil ikke ha et slikt mottak hverken på Skiphelle eller andre steder i Drøbak!