Hjernekreft, hjelp oss med å forhøye livskvaliteten ved dødsdiagnose!

Til: Det norske folk

Innføring av Cannabisolje i Norge, som medisinsk middel mot ondartet, dødelig hjernekreft!!!

En av de mest ondartede kreftsykdommene, er hjernesvulsten, Glioblastoma multiforme. Den har en svært lav, gjennomsnittlig overlevelsesrate på bare 15 måneder. Dette er en svært dyster prognose.
Utgangspunktet for en kurativ behandling av denne pasientgruppen, er svært dårlig. Fem år etter diagnose, lever dessverre fortsatt kun 10% av disse pasientene. Denne krefttypen vokser svært raskt og utvider seg i mange retninger. Dette gir ofte svært ekstreme komplikasjoner, som muskellammelse, epileptiske anfall og akutt død.
Men det finnes muligheter som kan hjelpe til med å bedre livskvaliteten til disse pasientene. Kliniske studier om bruk av medisinproduktet Cannabisolje, ved ondartet, dødelig hjernekreft, viser signifikant en økt livskvalitet og lengre overlevelsestid hos disse pasientene. Videre vekst av antallet kreftceller stanses og celledød av disse cellene er også mulig med produktet laget utifra Cannabinoid-midler(1). Dette gir en god mulighet til en siste, men mer verdifull livsperiode, fylt med mindre redsel, frykt og stress i livets siste fase (2).
Det er fortsatt ingen statlig støtte ved å innføre Cannabisolje i Norge. Vi er for konservative, og mange er fortsatt redde for å innføre noe som ikke er lov her i landet. Noe som ikke stemmer. Middelet har ikke noe med hasj (TCH) å gjøre. Man får altså ikke en «high»-følelse, men hos mange pasienter, gir dette viktige, hjelpsomme beroligende effekter! Middelet har svært milde og få bivirkninger, og brukes ved kvalme, og tumor-bundet smerte i f.eks. USA.
Mulighetene til og gleden bak å kunne nyte gode øyeblikk av livet, med en ondartet, dødelig diagnose, kan ikke beskrives.
Med vennlig hilsen, lege (34), som personlig dessverre også er offer for denne alvorlige kreftformen, og ønsker at norske myndigheter skal handle raskt ved å godkjenne våre muligheter til bruk av Cannabisolje, før jeg forlater verden!!!
Støtt godkjenning av Cannabis-olje i dette øyeblikk med din svært verdifulle underskrift! Vi vil redde livskvaliteten!

1. Cannabinoids and omega-3/6 endocannabinoids as cell death and anticancer modulators, Brown I1, Cascio MG, Rotondo D, Pertwee RG, Heys SD, Wahle KW. , Prog Lipid Res. 2013 Jan;52(1):80-109.
2. Molecular Mechanisms Involved in the Antitumor Activity of Cannabinoids on Gliomas: Role for Oxidative Stress, Paola Massi,1 Marta Valenti,2 Marta Solinas,2 and Daniela Parolaro2,* Cancers (Basel). 2010 Jun; 2(2): 1013–1026.