Forslag til endring i legemiddelloven §22 og §24

Til: Stortinget

Mener du det er feil at mennesker som bruker andre rusmidler enn alkhol skal bli stemplet som lovbryter?

Skriv under anonymt hvis du mener dette er feilslått politikk og lovverk. Jo mer underskrifter vi får jo høyere stemme har vi!

Forslaget er å fjerne første del av § 24 og §22 i legemiddelloven som sier:

§ 24.Det er forbudt uten lovlig adkomst å være i besittelse av eller å bruke narkotika og å skaffe seg adgang til å få kjøpt slike varer under falske opplysninger, f.eks. om navn, bosted, sykdom eller sykdomstegn.

Til

§ 24.Det er forbudt å skaffe seg adgang til å få kjøpt slike varer under falske opplysninger, f.eks om navn, alder, bosted, sykdom eller sykdomstegn.

*** Legg merke til at alder er tilføyd forslaget om endring.

§ 22.Kongen fastsetter hvilke stoffer, droger, planter, sopper og blandinger (narkotika) som skal komme inn under bestemmelsene i dette kapittel og gir forskrifter om tilvirkning, omsetning (salg, kjøp, annen overdragelse og mellommannsvirksomhet), innførsel, utførsel, gjennomførsel (transitt), utlevering, forsendelse og oppbevaring av disse, samt om dyrking av vekster som skal nyttes til fremstilling av narkotika.

I forskriftene kan inntas forbud mot besittelse, bruk, tilvirkning, anskaffelse, omsetning, innførsel, utførsel og gjennomførsel av visse narkotika. Forskriftene skal gjelde også for frihavner, frilager og transittopplag.

Til:

§ 22.Kongen fastsetter hvilke stoffer, droger, planter, sopper og blandinger (narkotika) som skal komme inn under bestemmelsene i dette kapittel og gir forskrifter om tilvirkning, omsetning (salg, kjøp, annen overdragelse og mellommannsvirksomhet), innførsel, utførsel, gjennomførsel (transitt), utlevering, forsendelse og oppbevaring av betydelig større kvantum relativt stoffets karakteristikk.

I forskriftene kan inntas forbud mot omsetning, innførsel, utførsel og gjennomførsel av visse narkotika. Forskriftene skal gjelde også for frihavner, frilager og transittopplag.

***Legg merket til oppbevaring av betydelig større kvantum relativt til stoffets karakteristikk.

Her ber vi også stortinget om å revurdere regler med hjemmel i lov i samband med opprettelsen av en kommite bestående av eksperter på området. Her krever vi at kommiteen skal komme med forslag hvor alle kan vinne på endringene.

SKRIV UNDER I DAG!!