Norges Grunnlov

Til: Alle innbyggerne i Norge

Norges Grunnlov ble i sin tid (1814), laget for å ta vare på og beskytte vårt folk og hele vårt land.

Våre naturressurser er spesielt nevnt, selv om man den gang ikke var klar over alt som skjuler seg innenfor landets grenser.

Link til Grunnloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17

§ 1. "Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Dets regjeringsform er innskrenket og arvelig monarkisk."

§ 2. "Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv. Denne Grunnlov skal sikre demokratiet, rettsstaten og menneskerettighetene."

§ 112. "Enhver har rett til et miljø som sikrer helsen, og til en natur der produksjonsevne og mangfold bevares. Naturens ressurser skal disponeres ut fra en langsiktig og allsidig betraktning som ivaretar denne rett også for etterslekten.

Borgerne har rett til kunnskap om naturmiljøets tilstand og om virkningene av planlagte og iverksatte inngrep i naturen, slik at de kan ivareta den rett de har etter foregående ledd.

Statens myndigheter skal iverksette tiltak som gjennomfører disse grunnsetninger."

Les så "landsforræderparagraf 115".
§ 115.

For å sikre den internasjonale fred og sikkerhet eller fremme internasjonal rettsorden og samarbeid kan Stortinget med tre fjerdedels flertall samtykke i at en internasjonal sammenslutning som Norge er tilsluttet eller slutter seg til, på et saklig begrenset område skal ha rett til å utøve beføyelser som etter denne Grunnlov ellers tilligger statens myndigheter, dog ikke beføyelse til å forandre denne Grunnlov. Når Stortinget skal gi sitt samtykke, bør, som ved behandling av grunnlovsforslag, minst to tredjedeler av dets medlemmer være til stede.

Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke ved deltagelse i en internasjonal sammenslutning hvis beslutninger bare har rent folkerettslig virkning for Norge."

Likelydende paragraf ble fjernet i 1905, da kongerike Norge igjen ble såkalt fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig. Den ble innført igjen våren 1962. Gjett hvorfor? HVORFOR ER DEN DER OVERHODET?

STØTTER DU MEG NÅR VI KREVER EN JURIDISK BINDENDE FOLKEAVSTEMMING OM AT § 115 MÅ FJERNES FRA NORGES GRUNNLOV?

Om ditt svar er JA, så støtt oss med din underskrift på denne lista.

Vil du følge oss på fb:

Ta gjerne kontakt med meg om du har spørsmål! Tusen takk.

Ønsker deg og dine en fortsatt riktig god uke med positive tanker om vår fremtid!!;-)Ingar