Vi som krever at Northug får delta i Verdenscuprenn og at han får ett tilbud om en langtidskontrakt som strekker seg over flere år!

Til: Norges Skiforbund

I Dagbladets artikkel publisert Lørdag 12. september 2015 skrives det at langrennskomiteen anser sitt mandat til å forhandle med Northug som utløpt på tid og at Skogstad vil orientere skistyret om at de ikke har kommet frem til en avtale med Northug, og at de anser forhandlingen som ferdig.

Dilemmaet i saken er at Skistyret ønsker og tilby Northug den samme avtalen som i fjor, mens Team Northug ønsker seg en langtidsavtale som strekker seg over flere år som bla. inkluderer deltakelse i VM i Lahti, som vil være Northugs store mål.

Denne underskriftskampanjen er for de som krever at Northug får gå verdenscup og at han får en avtale som strekker seg over flere år.

Petter Northug er landets desidert beste og mestvinnende langrennsutøver når det kommer til verdensmesterskap. Siden VM i Liberc 2009 har han nærmest bært herresiden i langrenn alene på sin skuldre. Han står med 7 individuelle VM-Gull, samt han har vunnet 5 stafettgull for Norge som ankermann. Når alle konkurrenter spisser inn toppformen og medaljer skal deles ut har han en unik evne til å presse ut sitt absolutt beste og levere gang på gang.

Som et unikum i langrennsverden fortjener han også en unik behandling. Petter Northug er en uerstattelig person både når det kommer til rekruttering av nye personer, underholdningsverdi og resultater når det gjelder som mest.

Nå må skistyret slutte å være så ekstremt prinsippfaste og la vinnerskallen Petter Northug få en avtale som kan sikre enda flere gull og gode skioppleveser for det norske folk