La unge komme frem i arbeidslivet uten arbeidserfaring

Til: Alle unge og eldre i norge

kjære statsminister,kongedømme,bedrifter,arbeidsgivere osv

Jeg må nesten si det at jeg er sjokkert hvor utrolig vanskelig det er å kunne få seg jobb nå til dags!
man søker jobber i hytt og pine da man sliter veldig med regninger og generell økonomi, vanskelig å få seg leilighet pga har ikke inntekt.
er dere klar over dette at de fleste bare krever erfaring, de vil nå til dags kun ha folk som har jobbet før, vel! jeg må si jeg er svært skuffet over tankegangen til arbeidsgiverene!!!! folk syter og klager over at folk er på nav og får livsopphold, det er visstnok eneste utveien da man får avslag etter avslag på jobber, jeg har gitt opp jobbsøking da jeg ikke får jobb pga det kreves erfaring, jeg har aldri jobbet før og sliter nok som det er med regninger jeg ikke får betalt, kan ikke dette få en endring på snart????? dette resulterer i at de som vil ha jobb setter seg på en stol resten av livet og orker ikke tanken på jobb da de får avslag konstant! gi folk en kjangse til å få seg erfaring slik de lettere kan få seg en jobb i fremtiden, det er mange som starter sitt voksne liv som 18 åring og tenker, nå skal jeg begynne å jobbe! er det så lett å få seg jobb? nei det er nettopp det som er problemet! når man ikke har jobb er det enkelt å gi opp, sette seg ned og ta livet med ro og leve på skattepenger hele livet, jeg har da søkt på hotell, bilverksted, statoil, flere plasser på oslo s, rema 1000, spar, kiwi, platebutikken, spaceworld, rimi, swag, glitter, mc-donalds, 7-eleven, mix, narvesen osv, det er mange steder, eneste svar jeg får tilbake det er beklager men vi krever jobberfaring! prøv selv du! noen er heldig samtidig som andre ikke er så fullt så heldig,

Vær så snill å del dette inlegget slik at flere da kan se frustrasjonen blandt avslag på jobber! gjør norge og personer en tjeneste å oppfyll drømmen om å få seg jobb enn at de får en gjeld fra topp til tå pga ubetalte regninger som de ikke har råd til å betale da det er høyere enn de selv klarer å betale!

-----takk for oppmerksomheten-----

laget av -Stian Pettersen- en frustrert arbeidssøker!