Gravferd loven

Til: Stortinget og til Media

Endringer av Gravferdsloven

Jeg og min bror har nå vært gjennom ett helvete da det gjelder begravelse etter våres Mamma <3.

Hun hadde ett ønske og ligge sammen med sin datter som døde i 1974. Mamma giftet seg på nytt med en ny mann i 2002, og han vil ikke oppfylle Mamma`s ønske og har heller gravlagt mamma i Oslo der hun ikke har noen familie eller nesten venner. Jeg og min bror mener at det bør være barna som skal kunne få bestemme hvor foreldrene sine skal få ligge og ikke ektemannen. Vi har sloss og kjempet siden Mamma døde her den 5 september 2013. vi har både vært i kontakt med Oslo kommune og sendt brev til konglig høyet, men fikk ikke med hold. Grunnlaget Oslo kommune kom med var at Advokaten til Mamma`s ektemann skulle ha sendt meg en mail den 10 september, noe jeg ikke har fått. Det Advokaten har gjort er og kopiert den og sendt den til Oslo kommune for at han skulle bevise at han hadde sendt den til meg. jeg har både sjekket søplepost, spam og det som skulle være og finner ikke mail fra advokaten. Skrev tilbake til Oslo kommune og sa jeg ikke hadde fått mail, og da fikk jeg svar tilbake at dem kunne ikke gjøre mere, men att Advokaten da måtte ha jukset, noe har har gjort da jeg ikke har fått noen som helst mail. Når er mamma blitt gravlagt i Oslo fra oss sønner og fra resten av familien den 18 september 2013. Mamma`s ønske var og ligge sammen med sin datter og ikke i Oslo som ektemannen sier. Dem som også tar kaka av hele er at ektemannen kommer for sent i sin egen kone`s begravelse da gudtjenesten har begynt alt. Gravferden vidre ble at kista skulle kjøres vidre til en annen kirke for og graves ned. Der også kommer ektemannen til Mamma`s for sent. han kom da kista var senket ned og alt var ferdig. Både prest, begravelsebyråer og mange andre lurer på hvordan Ektemannen kan være så ondskapsfull,kald og ikke vis en person respekt etter en person har gått bort. Derfor vil jeg starte en underskrift kampanje for og endre loven så at barna kan beste over hvor foreldrene kan ligge og ikke ektemannen. Har også planer om og ta kontakt med Tv2 og om dem vil ta denne saken ut i media.

Mvh to for tvilte sønner som vil oppfylle mamma`s siste ønske på hvor hun ville ligge.

Kommer til og kjempe så lenge vi kan.