La Abba få bli i Norge!

Til: Alle

Abba (Abdallah Taleb) fyller 16 år i september og skal begynne på Hamar Katedralskole. Abba har bodd i Norge fra han var seks år gammel. Han og moren bor på Ormster asylmottak. De har fått avslag på asylsøknaden og det er sendt inn en omgjøringsbegjæring for halvannet år siden. Han og moren har amnesti så lenge søknaden er under behandling.

De to er innkalt til møte med nemndsutvalget i Oslo 17. september. Dette gjøres når Utlendingsnemnda (UNE) ønsker å prøve saken i et nemndsmøte, noe som kun ca. 10% av søkerne får gjort. Dette tolkes positivt for Abbas og morens mulighet for å kunne få varig opphold. De som blir innkalt til møte har en større sjanse til å få innvilget søknaden sin, enn de som ikke blir innkalt.

Støtteerklæringer/underskrifter vil kunne bidra positivt for behandlingen av omgjøringsbegjæringen. Uansett vil det vise Abba at det er mange som engasjerer seg for de lengeværende asylbarna, og også har lagt merke til og ønsker å gjøre noe med Abbas og morens vanskelige situasjon. Målet er at Abba kan få med seg støtteerklæringer/underskrifter fra hele bredden av humanitære organisasjoner, politiske partier og andre instanser. Det er NÅ det gjelder for Abba! Nemndsmøtet er avgjørende for hans videre liv. Vis din støtte ved å signere!