VI FORLANGER FLERE STUDENTBOLIGER I TROMSØ!

Til: Tromsø Kommune

Mens kommunen lover flere studieplasser, ønsker nye studenter velkommen til "studentbyen Tromsø", legger til rette for flere yrkesrettede fag, kan de enda si; MEN, vi har ikke boplass!

6. mars 2013 skrev avisa nordlys at kommunen skulle bygge brakkerigger for ta unna den verste krisen! I den forbindelse tror jeg det kommer til å bli verdens største brakkerigg når 10000 nye studenter til høsten kommer for plass å bo! IKKE nok med det (viser til utdrag fra nordlys); - Brakkene må finanseriers av oppdragsgiverne, det være seg dem som kommer med riggen eller de store prosjektene som skal gjennomføres. Men folk trenger utleieboliger, og brakkerigg kan være en god investering. Våre undersøkelser viser at det koster 125.000 kroner å investere i en toppmoderne brakke, sier Grete Kristoffersen.

Jeg og mange andre har enda til gode å se denne brakkeriggen og evt. en løsning på denne boligkrisen i Tromsø, som oppdragsgiverne skulle plutselig finne på å finansiere, og mest sannsynlig uten noen form for støtte.

NÅ er det på tide i å ta i ett tak, sette ned foten og hyle ut sin mening så kommunen skjønner alvoret i krisen og faktisk gjør noe for ett av mange valgløfter i sitt program 2011:

•Innføre en skolepolitikk med økt fokus på kvalitet, måling, åpenhet, tilpasset undervisning og valgfrihet for elevene.

Valgfriheten og ikke minst valget av skole for elevene står ikke til den enormt økende krisen som blir verre og verre for hvert år som kommer, med flere elever og færre boliger KAN ikke Tromsø ta imot den voksende etterspørselen av utdanning og tilbud der Tromsø ønsker alle velkommen til å bo i telt eller betale ned månedsavdraget på 10000kr+ til utleier.

Og mens utleiere gnir seg med palmeolje i hendene og øker prisene for hvert år vil vi aldri kunne mette markedet med en politikk som ikke gir rom for snylt fra den altfor "høye" stipendutbetalingen og studielånet!

Men din underskrift kan dette hjelpe med den lange veien videre! Signer og si deg enig i at alle trenger en plass å bo!!

På forhånd takk.