JA ei levende bygd, JA til Furnes Kultur- og Idrettspark!

Til: Ringsaker Kommune

For folk flest er det foruten skole- og utdanningsmuligheter, viktig at alle kan ha en meningsfylt fritid. For at dette skal være mulig, må det finnes aktiviteter innenfor idrett, kultur og friluftsliv i nærmiljøet. Med lokale tilbud som gjør at ”transportbehovet” blir minst mulig tidkrevende for store og små og at flest mulig kan få den aktiviteten de ønsker i umiddelbar nærhet til bosted, vil nye innbyggere lettere velge Furnes som sin bygd. Med et flerbrukshus som kan brukes til mange forskjellige aktiviteter - samlet på en plass – vil hverdagen for mange travle familier bli lettere.

Vi i Furnes har ett stort ønske om ett flerbrukshus (eller som vi har kalt prosjektet: Furnes Kultur- og Idrettspark), ett møtested, ett naturlig samlingsted for barn i alle aldre.. Vi ønsker oss ett sted vi kan ta imot alle innbyggerne og besøkende som favner så bredt at alle vil ha ett forhold til det. Vi ønsker at dette stedet skal ligge i tilknytning til ungdomskolen slik at stedet kan bli brukt fra morgen til kveld. Skolen trenger også disse fasilitetene og ved å legge huset nettopp her sikrer vi at det blir bruken blir optimal. Vi ønsker at utformingen av huset blir slik at det kan synges, danses, spilles sjakk og bedrives idrett samtidig.

Alle lokalsamfunn fortjener/trenger et samlingssted i sitt eget nærmiljø! Vi ønsker at Furnes skal være et godt sted å bo, der talent får gro. Ei bygd for alle!

Vis din støtte, og ditt engasjement ved å signere oppropet.