Endring av loven om tvungen verneplikt

Til: Den norske Regjeringen

Vi er født frie og alle skal behandles som frie individer. Mennesket er ikke frie om mennesket blir tvungen til å utføre et arbeid, tjeneste o.l, som motstrider menneskets egne ønsker og valg.

Iht følgende påstand om at "enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet" fra FNs Menneskerettighetserklæring artikkel 3, samsvarer ikke det med loven om _tvungen_ Verneplikt.

Med andre ord har loven juridisk eiendomsrett til et annet mennesket, noe som er den faktiske betegnelsen for slaveri eller trelldom.

Noen utdrag fra FNs Menneskerettighetserklæring

Artikkel 1

Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter. De er utstyrt med fornuft og samvittighet og bør handle mot hverandre i brorskapets ånd.

Artikkel 2

Enhver har krav på alle de rettigheter og friheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse, eiendom, fødsel eller annet forhold. Det skal heller ikke gjøres noen forskjell på grunn av den politiske, rettslige eller internasjonale stilling som innehas av det land eller det område en person hører til, enten landet er uavhengig, står under tilsyn, er ikke-selvstyrende, eller på annen måte har begrenset suverenitet.

Artikkel 3

Enhver har rett til liv, frihet, og personlig sikkerhet.

Artikkel 4

Ingen må holdes i slaveri eller trelldom. Slaveri og slavehandel _i alle former_ er forbudt.

Artikkel 21

3. Folkets vilje skal være grunnlaget for offentlig myndighet. Denne vilje skal komme til uttrykk gjennom periodiske og reelle valg med allmenn og lik stemmerett og med hemmelig avstemning eller likeverdig fri stemmemåte.