Folkeaksjonen mot bompengeavgifter.

Til: Regjeringen, samferdselsminister Marit Arnstad.

Folkeaksjonen mot bompengeavgifter.

Viser til artikkel i Nettavisen: http://www.nettavisen.no/motor/article3468801.ece.

"Ifølge nestleder i transportkomiteen på Stortinget, Bård Hoksrud (Frp), ligger det med dagens planer i beste fall an til at en kjøretur Oslo til Kristiansand vil ta deg gjennom 24 bomstasjoner".

Eksempelvis vil dette føre til at kjører man streknngen på 2,4 mil mellom Sandefjord og Tønsberg så vil man passere hele 4 bomstasjoner!

Dette er ikke holdbart, og dette kan vi rett og slett ikke finne oss i.

Folk må kunne ferdes på veiene uten at det skal koste flere hundre kroner i tillegg til andre avgifter. Innfør heller tidssoner slik at passerer man en bomstasjon så vil det ikke koste mer å passere andre innenfor eksempelvis noen timer.

Regjeringen må snu holdningene sine om at enkeltindividet skal betale alll veiutbygging her i landet. Når man betaler skatter og avgifter så bør det være grenser for hvor mye man skal betale utover det.

Har regjeringen tenkt på konsekvensene for de som pendler og som faktisk er nødt til å bruke bil? I et grisegrent land som Norge så kan man faktisk ikke alltid sette seg på trikken, toget eller bussen. Jeg oppfordrer politikerne til å tenke litt over at alle faktisk ikke bor i byer her i landet. At f.eks. helsepersjonell ofte pendler fra en kommune til en annen i forbindelse med jobben sin. Dersom "vinninga går opp i spinninga" på grunn av urettferdige høye avgifter så kan faktisk verdifull arbeidkraft gå tapt på grunn av dette.

Kanskje det er på tide Norges innbyggere ikke lenger stilletiende godtar alle kravene om blir pålagt oss? Bør vi ikke kunne kreve at politikere som er satt inn faktisk har en reell bakgrunn slik at jobben deres blir utført på en skikkelig måte? Og ikke minst at det blir utført arbeid som ikke blir fordyrende på grunn av manglende kunnskap fra de som planlegger og tar avgjørelser?

Nå har samferdselsminister Marit Arnstad luftet muligheten for at bompenger i fremtiden skal kunne gå til å utbedre togtilbudet.

Samferdselsminister Marit Arnstad vil se på om bilister i større grad kan finansiere jernbanen.
- Vi har bedt om en vurdering av om dette lar seg gjennomføre, sier Arnstad til Jernbanemagasinet. Hvor langt har regjeringen virkelig tenkt å gå for å tvinge oss til å betale alt dette?

Konklusjonen er iallfall at dette finner oss IKKE i, og vi vil IKKE ha alle disse bompengeavgiftene og det må regjeringen ta på alvor!