NEI TIL SKYTEBANE VED KRABBÅSEN! - underskrift.no
underskrift.no

NEI TIL SKYTEBANE VED KRABBÅSEN!

Politikk - Lokal

Troms

Audun Leonard Høifødt

På vegne av

UL Samhold

Til: Tromsø Kommune

Tromsø Kommune planlegger å anlegge skytefelt ved Krabbåsen på Kvaløya. Krabbelva er et veldig populært utgangspunkt for både "byfolk" og de lokale, og blir flittig brukt av svært mange mennesker gjennom hele året, både til skiturer, gåturer, bærplukking og mye mer. Det er ubegripelig at kommunen vurderer å totalødelegge et bynært og populært utferdsområde som Krabbåsen ved å legge en skytebane som stenger all trafikk ned dalen. DETTE ER PROBLEMET I TROMSDALEN SOM FLYTTES TIL KRABBÅSEN!!
I vinter ble det også anlagt skiløype som går rett gjennom området der skytebanen er planlagt. En skytebane vil sette en meget effektiv stopper for denne skiløypa, og vil drepe motivasjonen til de lokale frivillige som jobber utrettelig for at dette skal være et tilbud til samtlige, samt fullstendig ødelegge området for alle de barnefamilier og andre som ønsker å benytte dette naturskjønne og lett tilgjengelige området.
Det ligger også flere husstander i umiddelbar nærhet til den planlagte skytebanen, der det bor flere barnefamilier som aktivt benytter skogen og området rundt Krabbåsen.
Ingen som benytter naturperla Krabbåsen/Krabbelvdalen vil ha skytebane i området, da vi vet hva dette vil bety for alle som bor i Tromsøområdet. Vi ønsker jegere velkommen, men som jegere på jakt, ikke en skytebane!
Vi sier NEI til skytebane ved Krabbåsen!